دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
رز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: دین اسلام به قدری دقیق است که علاوه بر برنامه برای حکومت داری، برای ناخن گرفتن  روز جمعه، بچه ای که به دنیا می آید و برای  شخصی که داخل قبر می گذاریم برنامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی عضو خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز به مناسبت دهه ترویج فرهنگ و معارف نماز در جمع مدیر، معاونین و کارکنان شرکت آبفای کاشان اظهار داشت : هرعبادتی یک شرایطی برای صحت آن دارد که اگر آن شرایط نباشد آن عبادت صحیح نیست و باطل است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه یک شرایطی در عبادت برای کمال دارد گفت: همان نماز قبول با بعضی از کارها درجه اش روبه بالاست به طور مثال اگر یک دکمه لباس قصبی باشد شرایط صحت را ندارد و نماز باطل است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه شرایط قبول را هم در نماز داریم گفت: امام راحل در رساله اش باب شرایط قبول می فرماید در طول روز باید زبانمان را رعایت کنیم ، زبان دروغ نگوید ،غیبت نکند و تهمت نزند، خدای ناکرده اگر اهل غیبت باشیم ولو نمازمان صحیح باشد با قبول آن همخوانی ندارد.

عضو خبرگان رهبری افزود : خدای ناکرده اگر کسی مشروب بخورد نمازش صحیح است اما تا 40 روز قبول نیست یک جریمه برای قبول نبودن آن می باشد.

امام جمعه کاشان با اشاره به شرایط کمال نماز گفت: در اذان اگر بخواهیم ارتقا پیدا کند باید جملات اذان را برای رزق مادی تکرار کنیم،لذا دین اسلام به قدری دقیق است که علاوه بر برنامه برای حکومت داری ، برای ناخن گرفتن روز جمعه ، بچه ای که به دنیا می آید و برای شخصی که داخل قبر می گذاریم برنامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه حتی رسیدن به یک تکبیر ثواب فراوان دارد، گفت: جبریل به پیامبراکرم (ص) فرمود نماز شب و نماز جماعت خیلی ارزش دارد به طوری که الله اکبر امام جماعت برای امت شما به قدری ارزش دارد که برابر با 150 برابر تمام ثروت دنیا است.

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: به همه ما امر شده که دختر، پسر و خانوادمان نماز را با تمام شرایط آن اقامه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن قدردانی از مدیر و کارکنان شرکت آب و فاضلاب کاشان به خاطر تامین آب مورد نیاز شهرستان کاشان گفت : به تعبیری کارکنان آب و فاضلاب دنباله رو سقای کربلا می باشند .

عضو خبرگان رهبری برلزوم نوشتن جمله جلوگیری از زیاده روی مصرف آب روی قبض های مشترکین تاکید کرد و گفت : همانطور که قبلا روی قبض های آب و برق می نوشتند مصرف زیاد آب برق حرام است روی قبض های آب نیز جمله جلوگیری از زیاده روی مصرف آب نوشته شود.

شایان ذکر است در پایان اقامه نماز جماعت ظهر وعصر پس از بازدید یک ساعته از قسمتهای مختلف آب وفاضلاب کاشان در جلسه ای با مدیرعامل و معاونین این شرکت وضعیت مخازن آب ، مصرف روزانه، فرسودگی لوله های انتقال، و آب بهای سال آتی مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha